TEMA SEMESTER: Ett minne för livet

Liverpool.  Anfield. The Beatles. Jag såg det framför mig i mina drömmar att få åka dit, och den dagen förverkligades när min kompis sa att han ville bjuda mig på en resa till England och Liverpool.

Det var helt fantastiskt att få besöka det landet och se en fotbollsmatch mellan Liverpool och Tottenham på Anfield. Rafa Benitez var tränare då för Liverpool och de fantastiska Steven Gerrard och Xabi Alonso var mittfältsdirigenter i laget. Vi tog flyget till Manchester, sen tog vi tåg till Liverpool och checkade in på ett hotell nära Albert Dock. Efter en stadig frukost nästa dag skulle jag äntligen få uppleva Anfield i verkligheten, så vi tog en taxi med två andra fotbollsintresserade killar som bodde på samma hotell som oss.

När vi kom till arenan var det fullt med folk naturligtvis och jag såg YOU’LL NEVER WALK ALONE märket vid arenan, vilken gåshud man fick! Sen startade matchen och låten You’ll never Walk Alone som är Liverpools inmarchlåt drog igång.

Liverpool vann med 3-1 och jag fick alltså uppleva en fantastisk engelsk fotbollsmatch, vilken inraming och stämmning det var. Helt otroligt! Inte nog med det, nästa dag besökte vi the Cavern, den lokalen som The Beatles slog igenom på. Det var en trubadur som spelade Beatles låtar där hela kvällen, och jag vet inte vad som flög i mig men jag gick upp och frågade honom om han kunde kompa mig på en John Lennon låt (Imagine). Självklart sa han och så gjorde jag det. Så att ha stått på samma scengolv som the Beatles känns fantastiskt. Vi åkte även på Magical mystery tour-bussen och såg bl. a. Lennons barndomshem Strawberry Fields.

Ja, ett minne för livet är detta och jag hoppas få åka till England igen.

Bildkälla: http://beatles.wikia.com/wiki/Cavern_Club

Om författaren
Kontakta mig på olov@mediatorget.tv

En kommentar on “TEMA SEMESTER: Ett minne för livet

1. Karin Andersén skriver:

Förstår att detta var speciella dagar för dig Olov. Verkligen ett minne för livet! / Karin A