Nu ska det egentligen vara vår, låta vinden blåsa i mitt hår. Men någonting har hänt, för vinden har vänt. Det är inte ens nära, man kan inte ens den kalla luften förtära. Värmen borde komma snart, borde inte bara vara prat. Längtar mest efter sommar, sol och vind, som smeker mot min kind. När man plockar blommor och bär, att känna att man inte ens behöver vara kär. Man kan sitta och stirra sig blind, eller bara våga slänga sig utför våg och vind. Låta ens liv bara ihop braka, eller låta det utvecklas och spraka. Låta sig själv vara ledsen och bara gråta, ens kinder blir då våta. Det här är ingen riktig dikt om våren, men det kommer väl med åren.
Hej alla läsare!
Nu är april här och vi på redaktionen har passande nog valt våren som månadens tema.
Vi är många som väntat länge på den här underbara årstiden.
1. Kan du berätta lite om var du gör för arbete på bloggen? Jag är redaktör för bloggen och jag planerar ett tema för varje månad som vi ska arbeta med hjälp av förslag från mina medarbetare, men det är jag som har sista ordet. Jag granskar också varje skribents inlägg och är ansvarig för att publicera dem. Läs mer.